SB er ved at blive KampKlar

24. marts 2014 kl. 10:41
SB tager KampKlar til sig, og begynder fra foråret 2014 at bruge KampKlar, som det primære kommunikationsværktøj med spillere og forældre i forbindelse med kampe, stævner, træning, arrangementer m.m.

For at lette arbejdet med de mange administrative opgaver, der følger med at være træner for et fodboldhold, har DBU lanceret systemet KampKlar. KampKlar benytter sig af kampdata fra DBU's centrale kamp- og turneringsdatabase. Det betyder f.eks. at hvis en kamp bliver flyttet bliver den helt automatisk opdateret.  Og fordi alle spillere i landet nu bliver centralt registreret, hentes og opdateres spillernes data automatisk fra klubbens eget spillerkartotek i KlubOffice. Dermed skal træneren slet ikke koncentrere sig om at oprette/redigere data på spillerne!

Med KampKlar har en træner mulighed for at udtage sit hold elektronisk ud fra de spillere, som allerede er oprettet i KlubOffice. Spillerne får besked om at de skal spille, enten via mail eller sms og kan give besked tilbage til træneren.

En anden vigtigt ting ved KampKlar er kommunikationen til forældre på børne- og ungdomshold. Via KampKlar kan træneren nemt fordele de opgaver som typisk følger med en kamp eller en anden aktivitet. Det kunne f.eks. være hvem der kører til en udekamp, hvem der vasker tøj og hvem der tager frugt med til kampen. Det hele foregår elektronisk og frigiver derved en masse tid som træneren kan bruge på træningsbanen.

KampKlar vil leve på to forskellige platforme (indholdet vil variere alt efter hvad der giver mening på enheden); på web via Mit DBU samt i Fodbold app'en. Du kan evt. læse mere om KampKlar her http://www.dbu.dk/kampklar

Har du spørgsmål til KampKlar, login eller brugen af systemet, så kontakt endelig din træner/ledere eller vores kasserer (Johnny) som alle kan hjælpe dig.

God fornøjelse med systemet, og vi glæder os til en fantastisk forårssæson.

KampKlar for spillere

Som spiller er du automatisk tilknyttet dit hold i KampKlar og du kan med det samme begynde at bruge KampKlar.

Dit login er sendt via mail i forbindelse med, at du blev registreret som fodboldspiller i klubben.

Din træner kan gensende brugernavn og adgangskode, hvis du har mistet det. Du kan tilgå KampKlar både via Mit DBU eller DBU?s Fodbold app.

Som spiller, kan du i KampKlar tilmelde dig til kamp og træning, tilmelde dig til en opgave, få overblik over alle kampe og træninger samt kommunikere med din træner.

KampKlar for forælder/kontaktperson

Som forælder/kontaktperson har du forskellige muligheder for at få adgang til KampKlar.

Du kan enten benytte dit barns login eller oprette dit eget. Dit barns login er sendt via mail i forbindelse med, at han/hun blev registreret som fodboldspiller i klubben. Klubben kan gensende det, hvis I har mistet det.

Opretter du dit eget login i toppen af DBU eller lokalunionernes hjemmeside, kan du via funktionen «Kontaktperson for» linke dig sammen med dit barn. Denne funktion findes under Mine oplysninger i venstremenuen efter login på Mit DBU. Du skal bruge dit barns login for at kunne oprette dig som kontaktperson for ham/hende.

Har du flere børn på forskellige hold eller i forskellige klubber, er denne funktion rigtig nyttig.

Som forælder/kontaktperson, kan du i KampKlar tilmelde dit barn til kamp og træning, byde ind på opgaver omkring holdet, få overblik over alle dit barns kampe og træninger samt kommunikere med træneren.