Søndersø SuperBrugsen Cup 2019

12. august 2019 kl. 08:28
En fantastisk weekend, som har været fyldt med masser af super flot fodbold, sol, skyer, regn, hygge, sjov og ikke mindst det fantastiske selskab af 41 af klubbens U14 - U17 spillere, er slut!

Klubben havde igen i år 3 hold med til Søndersø Cup (SuperBrugsen Cup), og alle 3 hold kæmpede nogen super flotte kampe. Når der ikke blev spillet kampe var der masser af tid til masser af hygge og socialt samvær, både på hele området og i "Villaen", som var klubbens base under hele weekenden.

En kæmpe stor tak til alle som var med til Søndersø Cup 2019, både spillere, trænere og ledere, som alle var med til at gøre årets tur til endnu en fantastisk oplevelse og som vi har indtryk af, at alle har nydt til fulde. Også en tak til alle de forældre som lagde turen forbi, og støttede holdene i deres kampe.

Også en tak til de "lånte" spillere, som gav en hånd med på de enkelte hold. Det var en fornøjelse at have jer med, og vi håber også at I har nydt at deltage sammen med SB.

Også en tak til John's Turistbusser som - endnu engang - transporterede os trygt og sikkert frem og tilbage fra Fyn.

Billeder

Klik på linket herunder, og se alle billederne som blev "skudt" til Søndersø SuperBrugsen Cup 2019

Billedgalleri - Søndersø SuperBrugsen Cup 2019

U14 Drengene (11.mands)

U14 Drengene spillede deres første 11. mands turnering/stævne og de startede lidt nervøse ud og skulle lige finde deres pladser i de føste par kampe inden de lige fandt rytmen helt frem. Drengene spillede i alt 6 kampe, som med 4 tætte nederlag og en enkelt sejr, betød at de skulle i placeringskamp om 5/6 pladsen. Kampen viste sig at blive meget tæt og endte 0-0 i ordinær tid, hvorfor de skulle i straffekonkunnrece for at få en afgørelse. Med sikre sparkere og en klasse målmand, vandt drengene samlet 2-4 og endte dermed på 5 pladsen i rækken, hvilket er super flot.

I de 6 kampe blev det dermed til i alt 4 nederlag og 2 sejre.

U16 Pigerne (8.mands)

U16 pigerne kom på en hård opgave til dette års stævne, hvor kampene blev meget tætte. Pigerne gav modstanderne kamp til stregen, og i flere af kampene kunne resultatet meget nemt og med lidt held være gået den anden vej og være bleveet vendt til en sejr.

Pigerne spillede 3 indledende puljekampe, som endte med 1 uafgjort kamp og 2 nederlag, hvor de endte som nr. 3 og dermed skulle spille kryskamp mod Væggerløse fra den modsatte pulje. Her sejrede pigerne med 2-0 i en super flot kamp. Dermed skulle pigerne søndag formiddag spille kampen om 5/6 pladsen, hvor de desværre mødte et lidt stærkere hold og ender dermed på en samlet 6. plads i rækken.

I de 5 kampe blev det i alt til 1 sejr, 1 uafgjort og 3 nederlag.

U17 Drengene (11.mands)

U17 drengene, som har deltaget i årets ungdomstur siden de var helt små, deltog i år for sidste gang på den årlige ungdomstur.

Drengene kæmper det bedste de kan, og da weekenden var ovre, var det blevet til 1 sejr, 1 uafgjort og 3 nederlag hvilket gav holdet en samlet 3. plads i rækken.

Rækken som ellers kun bestod af 4 hold (SB, Søndersø, Væggerløse og Nr. Lyndelse Søby) viste sig at blive en noget mærkelig oplevelse. Søby, som oprindeligt var tilmeldt som et A hold, viste sig også at slå alle øvrig med høje cifre, så allerede fredag aften var der bred enighed om, at det måtte være dem som løb med 1. pladsen, hvilket det også endte med. I de øvrige kampe blev der spillet utrolig tætte og god kampe, som meget vel kunne være faldet anderledes ud. Særligt mod Væggerløse var det meget tæt, som det også plejer at være i turneringen hjemme. Søndersø valgte så sent lørdag aften at trække deres hold, fordi de "lige" havde fundet ud af at flere af deres spillere skulle på efterskole søndag formiddag. Dermed røg alle muligheder for at nå op på en 2. plads, og holdet måtte "nøjes" med en 3. plads i rækken.

Super flot kæmpet af hele holdet som sagtens kan være stolte og tilfredse med indsatsen i en svær række.

I de i alt 5 kampe som der blev spillet endte det med 1 sejr, 1 uafgjort og 3 nederlag.

Facebook begivenheden for turen kan du også se lidt interviews med nogen af spillerne, som blev lavet efter de enkelte kampe og som helt sikkert er et kig værd ligesom der også er en video af hele U14 drengenes straffekonkurrence 😎