Førstehjælpskursus afholdt i SB

08. november 2015 kl. 16:16
I samarbejde med DBU, Tryg Fonden og Dansk Røde Kors, blev der i dag afholdt førstehjælpskursus i klubbens lokaler.

Førstehjælpskurset er specielt designet til DBU´s frivillige fodboldtrænere og gennemgår både livreddende førstehjælp og førstehjælp ved tilskadekomst.

Formålet med kurset var at give deltagerne kompetencer og færdigheder indenfor genoplivning ved hjertestop gennem traditionel genoplivning, samt ved brug af en hjertestarter.

Deltagerne lærte også, hvordan man bedst hjælper ved de mest hyppige fodbolds- og boldspilsskader.

For kursusgebyret følger også en hjertestarter, som vil blive leveret til klubben i løbet af en måneds tid.

Tak til instruktøren fra Dansk Røde Kors, Erik Hinrichsen, for et et godt kursus og til deltagerne for den aktive deltagelse.