Opdaterede regler for træning på SB’s anlæg

09. juni 2020 kl. 08:39
Jfr. de nye retningslinjer, kan vi nu åbne for flere personer pr. gruppe

Derfor har vi opdateret vores regler og retningslinjer, baseret på DBU’s protokol for dansk fodbold, som til hver en tid skal overholdes af alle som opholder sig på klubbens anlæg.

Ved alle træninger vil der være en repræsentant fra bestyrelsen til stede (corona-ansvarlig), som er øverste ansvarlige for, at alle regler og retningslinjer overholdes således at vi sikrer alle medlemmer imod unødig smitterisiko samt, at vi til hver en tid overholder de af myndighederne udstukne retningslinjer, vejledninger og anbefalinger. Henstillinger fra den corona-ansvarlige skal altid følges og ved overtrædelse af dette, er den corona-ansvarlige berettiget til at bortvise pågældende fra SB’s anlæg uden yderligere varsel.

Alle klubbens ledere, trænere og hjælpere er instrueret i vores regler og retningslinjer og er ansvarlige for, at deres eget hold til hver en tid overholder alle regler og retningslinjer under træningen.

Det skal være sjovt at spille fodbold, også i Corona tiden men vi er nødt til at overholde ALLE reglerne hvis vi skal fortsætte med at have åbent.

Vi arbejder i bestyrelsen hårdt på, at tolke og afdække de retningslinjer som skal overholdes for at vi kan åbne både omklædningsrum og cafeteriet, men der er utrolig mange hensyn, regler og retningslinjer som skal overholdes og opfyldes for at vi må åbne og derfor skal vi bruge lidt tid til at få dette afdækket og planlagt, så vi kan gøre det på en forsvarlig måde som overholder alle kravene.

Rigtig god træning til alle og husk at vi stadig skal stå sammen – hver for sig

Med sportslig hilsen

Bestyrelsen i SB

Regler og retningslinjer

Følgende regler og retningslinjer er til enhver tid gældende både før, under og efter træning på SB’s anlæg:

• Du skal møde omklædt til træning – Kom 5 minutter før, men ikke mere
  • Efter træning går turen hjem igen – Desværre må vi ikke hygge i klubben
  • Afstand min. 1 meter – Også når du ankommer til klubben.
  • Gå direkte til dit hold. – Vi er her for at hjælpe dig på rette vej
  • Bliv på dit hold – Under HELE træningen
  • Begræns brugen af hovedstød, bryst og hænder
  • Er du Målmand? – Du SKAL bruge dine egne handsker der skal afsprittes før og efter træning
  • Kun træneren må gå i boldrummet efter/med bolde og materialer
  • Alle materialer vaskes af træneren straks efter afsluttet træning
  • Hav vand med hjemmefra – Vi må ikke bruge klubbens vandflasker
  • Tis af hjemmefra – klubben vil have 1 toilet åbnet til ”nødstilfælde”
  • Kom ikke til træning hvis du er syg

I øvrigt henvises til DBU’s protokol for ”Fodboldens corona-regler

Træningstider og placering

Alle hold er blevet tildelt en træningstid, hver tirsdag og torsadg, sammen med et område på anlægget.

Forældre/tilskuer har INGEN adgang på anlægget, med undtagelse af én forælder/kontaktperson til hvert barn som deltager på klubbens Pode hold. Alle andre børn som deltager, skal kunne deltage på egen hånd.

Det er vigtigt at alle spillere sættes af i afsætningsområder, hvorefter de går til modtagelsen. Herfra bliver de anvist hvor de skal være, samt afsprittet på hænderne inden de går til det udpegede træningsområde på anlægget.

Spillere som ikke følger retningslinjerne og/eller trænerens anvisninger, vil i yderste konsekvens kunne blive bortvist fra træning.

Se alle træningstider og banefordeling for de enkelte hold på linket her